Jumaat, 27 Februari 2009

suka tak berertinya cinta
rapat tak berertinya minat
baik tak semestinya ada maksud tersirat
hai..dunia..dunia. buat baik salah buat jahat lagi la salah. tak faham aku ngan segelintir manusia yang bernama wanita. kita berkenalan dengan harapan dapat mengenali. tapi bila baik je dah kata kitani syok kat depa. timbul macam2 gosip. nak telah bukannya ubat nak luah diaorang dah sumbat. aduhh... lantaklah. nak fikir apa. ada wanita yang mudah kita kenal, ada wanita yang susah kita kenai dan ada wanita yang susah tapi akhirnya mudah difahami tapi ada gak wanita yang kita mudah hendak kenai tapi lain plak jadinya bila dah kenai. aduusss.... kadang2 org suka salah anggap. buat baik je tuduh kita ni dah ada hati. baru 2 3 ari kenai dah hukum cam tu dah. pastu plak si tuan badan pun perasan yang kita ni ada maksud tersirat dibalik tersurat. hai... nasib aku lah berjumpa ngan wanita cam tu. tapi aku xmarahkan atau salahkan sapa2. aku yang bersalah sebenarnya. sbb buat orang salah sangka. apa nak buat kat orang yang macam ni??? nak jauhkan diri?? kata sahabat ku menjauhkan diri bukan satu langkah yang berkesan kerana kita tetap akan menganang peristiwa itu walaupun beribu batu kira pergi. betul gak. sampai sekarang aku rasa bersalah terhadap dia kerana dia terpaksa mengenali diri ku yang banyak membawa masalah kepadanya. menguriskan hati dan perasaan sehinggakan ia menghukum kaum aku yang lain bahawa lelaki semua sama. sya bermohon agar ia tak berfikir begitu. jangan hanya pandai cakap " jaga lah hati dan perasaan orang lain" sedangkan kamu juga terlupa dengan hati dan perasaan saya.aku bersyukur pada Tuhan kerna memberi nikmat yang besar kepada ku iaitu mengenali dirimu buat seketika.
p/s: awak..terima kasih sebab memberi peluang mengenali awak.

2 ulasan:

Mergas_Tua berkata...

uisy,knape ni incek mindras??cam ada mslh je..

lalalalala

mINDRAs berkata...

huhuhu zde masalah cuma buat masalah..huhuhu