Jumaat, 19 Disember 2008

budakREPUTdansiBONGEK

antarabudakreputdansibongek

korang nak tau apa yang ligat berlaku kat kolej kelima sekarang?? xtahu?? ha ni aku nak bagi hint dia..huhuhu..macam ni, ada si bongek ni berkenalan ngan budak reput ni. ni kisah dia dah lama tau, dari tahun lepas lagi. pastu bila dia kawan je ngan budak reput ni, si bongek ni bagi tau saya yang dia rasa cam timbul satu perasaan kasih sayang. tp bukan kasih sayang dari segi percintaan atau sahabat. katanya ia lebih kepada ambil berat dan ingin memberikan keselesaan kepadanya dalam erti kata lain kasih sayang sebagai seorg @$#%^#@ kepada seorg %^$#@$#. Yang bentuk %$#@^%$ tu dia xbg aku bg tau apa maknanya. ok, dia pendam perkara tu sampaila sekarang. budak reput ni taktau yang si bongek ni sayang kat dia. si bongek ni suka bagi barang kat dia, kadang2 bagi makanan, kadang2 ambil berat bila dia sakit ke apa ke kiranya dia ni ambil beratlah tentang budak reput ni. aku ni kawan baik dia pun xdapat perhatian cam tu hehehe cemburu aku..hahaha. sampai la sekarang dia makin bimbang sbb budak reput ni akan tamat pengajian semester akan datang. so dia takut kehilangan (lost contact) tah ape2 lagi lah dia risau, aku pun tak tau.tak faham aku ngan dia ni. dan dia ni teringin sangat dengar budak reput ni panggil dia %$#@^. dan korg nak tau apa2 je msg yang ada perkataan sayang dan panggilan %$#@^ ni dia akan simpan msg tu. ari tu dia tunjuk kat aku msg yang si bongek ni simpan. sampai sekarang. si bongek kata, apa yang timbul di hati sibongek ni sekarang adalah, cam mana dia nak bagitau budak reput ni yang dia sayang sangat budak reput ni dan teringin dengar budak reput ni panggil dia %$#@^. dia teringin jadikan budak reput ni sebagai &%*^$# dia. dia juga takut kalau dia bagi tau budak reput ni yang si bongek ni sayang kat dia dan menganggap budak reput ni macam ^@#$%, dan budak reput ni takkan terima dan mungkin juga menjauhkan diri. oleh itu sampai sekarang dia tak berani berbuat apa2. sibongek ni hanya sekadar pendam je. hanya kat aku je dia cerita..(mungkin kot) tapi apa yang dia pendam selama ini cukup lama dan makin padat di nasubari dia. dan kini waktu hampir ke penghujung. habis saja sem depan si bongek ni dan takdapat melihat kelibat budak reput ni dah. budak reput akan tamat pengajian dan akan jauh darinya. dan adakah si bongek ini sempat mendengar budak reput ni panggil dia %$#@^ atau tak buat selamanya... dan adakah budak reput ni tau yang selama ni si bongek amat menyayanginya. hari berganti hari, masa berlalu pergi. si bongek ni dah tak tahu nak buat apa. dia hanya terus memendam, membisu seribu bahasa. aku suruh dia terus terang tapi katanya malu. takala aku memikirkan baki hari yang tinggal sebelum si bongek ni berpisah, aku rasa mungkin di hari terakhir nanti air mata yang mengiringi perpisahan mereka. si bongek ni tiada tempat mengadu. hanya pada saya dia berkongsi cerita. saya amat bersimpati padanya. tp saya percaya satu hari nanti pasti budak reput akan perasan dan si bongek akan mendengar panggilan %$#@^ dari budak reput ni..sama2lah kita doakanya. kawan2 berilah komen nasihat pada si bongek ini atau cadangan apa yang perlu dia buat supaya saki baki hari yang ada ini dia berkesempatan bercerita tantang kasih sayangnya itu..
p/s;- tolong bantu saya untuk memberi harapan kepada si bongek ini dan memberi hint kepada budak reput bahawa ada org yang sayang padanya dan agar pertalian mereka tak akan putus walaupun budak reput ini akan grad dulu sebelumnya.. saya perlukan cadangan korang agar dapat bantu mereka.huhuhuhuhu

2 ulasan:

suhaizamsuhaimi berkata...

takde nak cakap panjang2 pun just mcm nak bagitau..huhu..dalam dunia nie ade satu pepatah yang manyatakan...kalo kita sayang seseorang tue kita tak semestinya bersama...kadang2..kita tgk dia dah bahagia pun kita rasa gembira...tapi dalam kes nie..mesti org tue nak gak org tue tahu hati dan perasaan dia kan??so apa lagi..lebih bek kita berterus terang..iyelah..bagi sue sendiri...yang penting dalam hidup nie adalah kejujuran...bagi sue..sue lebih suka kalo sesuatu benda tue org bagitau sue daripada dia pendam je..lagi satu..kalo kita dah bagitau tue..mesti ada risiko kan??tapi yang penting di sini niat kita ikhlas..kan?/so..jgnlah takut..ok..itu je dari ustazah suzanne..renung2kan dan selamat beramal..

rainbow berkata...

wah sue da upgrade jadi ustazah sekarang... hebat ... muahahaha.. betul kate ustazah suzanne.. blm cube blm tau kan so habaq kat kwn hang tue jadi manusia ni kena brani... kalo tak sampai bila2 jadi pengecut... kn... tak gtu????