Khamis, 12 November 2009

Kita Tak Seperti Dulu Lagi

Dulu ada saja benda yang nak ku ganggu

Sekarang lidahku kelu bila berjumpa denganmu

Tak tahu kenape aku begitu

Mungkin kerasa aku dah jadi pemalu

Atau aku tak lagi macam dulu

atau kau juga tidak seperti dulu

yang suka melayan karenahku

Sedar atau tidak

Sebanarnya aku terasa akan ini semua

Sesekali ada rasa nak tegur or ganggu kau semula

Tapi tak terdaya..

Hari ni esok atau lusa aku akan cuba

Tu pun kalau semangat datang tiba-tiba

Kalau tak terdiam lagilah seribu bahasa

Kadang-kadang aku juga kecil hati

Kenapa kita tak macam dulu lagi

Masing-masing buat hal sendiri

Buat cam tak nampak bila lalu tepi

Padahal dalam hati

Nak jer tegur dan bergurau sepenuh hati

Tapi...

Inilah reality

Kita tak seperti dulu lagi.....

Nukilan rasa

Camar senja

Mohamad Indra Shahril Zainal

Tiada ulasan: